| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
moddersurfer Emperor of the ocean

|
Geplaatst: Do Okt 23, 2003 3:18 pm Onderwerp: Scheveningen |
|
|
|
Classic.
Kan extreem druk zijn in zomer en nazomer.
Niet met de omstandigheden van het volgende plaatje, waarbij je een plaatje van mij surfend ziet bij 2 graden water en 2 graden lucht, vlak nadat ik al de nieuwjaarsduik had gedaan. Heb het nog nooit zo koud gehad. Maar ja, mocht met m'n plank geen nieuwjaarsduik (met surfshort) maken. Dan maar erna met wetsuit nog een duik.
Absoluut goede tip om het nieuwe surfseizoen in te luiden!
J |
|
| Terug naar boven |
|
 |
All Emperor of the ocean

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
113B King of the waves

Geregistreerd op: 28 Jul 2004 Berichten: 2187 Woonplaats: Ossendrecht(full time)
|
Geplaatst: Do Feb 10, 2005 9:44 pm Onderwerp: |
|
|
|
Niet aan te raden om in het windsurf-/ kitesurf gedeelte te gaan,
- ook niet als er niemand daar zijn sport beoefend, en
- ook al breekt het daar
- ook al is het bijna eb
... het is erg diep, er schijten overal vogels en de stroming is behoorlijk heftig!
Heb vandaag(10 februari 2005) flink moeten peddelen om terug te komen (non-stop 10/ 15minuten en zo ver was ik niet bij de kust vandaan!) _________________ "Mirror your life"
gnifrus & thcer |
|
| Terug naar boven |
|
 |
balou King of the waves
|
Geplaatst: Do Feb 10, 2005 10:48 pm Onderwerp: |
|
|
|
| 113B schreef: |
... het is erg diep, er schijten overal vogels en de stroming is behoorlijk heftig!
Heb vandaag(10 februari 2005) flink moeten peddelen om terug te komen (non-stop 10/ 15minuten en zo ver was ik niet bij de kust vandaan!) |
Dan doe je iets fout. Zat je niet toevallig in een mui? Zo ja dan moet je evenwijdig aan de kust peddelen en via een bank terug gaan naar de kust. Terugpeddelen door een mui levert niks op en kost alleen maar kracht. _________________ It's always summer on the inside. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
113B King of the waves

Geregistreerd op: 28 Jul 2004 Berichten: 2187 Woonplaats: Ossendrecht(full time)
|
Geplaatst: Vr Feb 11, 2005 12:29 pm Onderwerp: |
|
|
|
Ik weet het niet precies... ik probeerde veel, maar was niet echt helemaal bewust bezig (was heel vroeg en was mijn eerste inspanning die dag... op aankleden na dan)! Ik heb inderdaad ook evenwijdig aan de kust gepeddelt, maar als ik daarna weer naar de kust peddelde kwam in ik een stroming zijwaarts terecht. Aangezien het bizar diep was tot 3 meter voor de kustlijn kon ik alleen maar peddelen en doorpeddelen.
Maar meer on-topic... ik heb gehoord: 2 uur voor HW het best, tenzij golfhoogte laag voorspelt is, dan is LW aan te raden! _________________ "Mirror your life"
gnifrus & thcer |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Pipodekloon Emperor of the ocean

Geregistreerd op: 29 Jul 2002 Berichten: 6582 Woonplaats: Egmond Binnen
|
Geplaatst: Do Apr 28, 2005 1:50 pm Onderwerp: |
|
|
|
check dit dan net ten noorden van scheveningen, ik zie een mooie bank liggen, ligt dat ding er nog ??
klik hier voor site _________________ To surf or not to surf, that's no question .... just surf!
Fotografie: Nikon D300s + 16-85 + 120-400
Mijn foto's op Flickr
Trips: eind aug france, eind okt maroc |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Guy King of the waves

Geregistreerd op: 24 Jan 2006 Berichten: 599 Woonplaats: Lake michigan
|
Geplaatst: Vr Jan 27, 2006 5:25 pm Onderwerp: |
|
|
|
| Om maar een ontzettend oud topic te doen herleven, die bank bij delfland, iemand ooit wezen kijken of weet meer (swellrichting etc.)? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Chiel King of the waves

|
Geplaatst: Wo Aug 09, 2006 8:31 am Onderwerp: |
|
|
|
| Kan iemand me vertellen bij welk getij het surfmekka van holland het best werkt? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Chiel King of the waves

|
Geplaatst: Wo Aug 09, 2006 2:49 pm Onderwerp: |
|
|
|
| Schevening local schreef: | | Chiel schreef: | | Kan iemand me vertellen bij welk getij het surfmekka van holland het best werkt? |
Vanaf ****tij tot ****tij. Maar vertel het vooral niet verder! Het begint hier immers ietsiepietsie te crowded te worden. Nee serieus het is hier overcrowded en daardoor niet zo leuk meer te surfen. Oh ja, let op er zijn er op dit forum die nogal lullig uit de hoek durven te komen. Ze doen dat dan bij voorbaat onder een ander topic en hebben geen weet waarom je eigenlijk in scheveningen zou komen surfen, never mind.
|
Enfin, ik dacht dat dit gewoon een spot was waarvan het werkend getij al lang géén publiek geheim meer was. Maar ach  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Starley King of the waves

|
Geplaatst: Wo Aug 09, 2006 2:54 pm Onderwerp: |
|
|
|
volgens mij ligt delfland ten zuiden van scheef?
ey chiel, probeer gewoon af en toe opkomend tij joh, experimenteer een beetje of vraag t in een surfshoppie of aan 1 van de 300 medesurfers op scheef noord. veel plezier daar! _________________ easy glider |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Chiel King of the waves

|
Geplaatst: Wo Aug 09, 2006 3:01 pm Onderwerp: |
|
|
|
hey thanks.
Wel ik heb deze zomer 10 van die 300 scheveningensurfers ontmoet, supersympathieke mensen... Eigenlijk mijn enige reden om daar eens af te spreken en te surfen hoor... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Joep King of the waves

|
Geplaatst: Wo Aug 09, 2006 3:51 pm Onderwerp: |
|
|
|
[quote Vanaf ****tij tot ****tij. Maar vertel het vooral niet verder! Het begint hier immers ietsiepietsie te crowded te worden. Nee serieus het is hier overcrowded en daardoor niet zo leuk meer te surfen. Oh ja, let op er zijn er op dit forum die nogal lullig uit de hoek durven te komen. Ze doen dat dan bij voorbaat onder een ander topic en hebben geen weet waarom je eigenlijk in scheveningen zou komen surfen, never mind.
[/quote]
Wat vaag, wat negatief  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
All Emperor of the ocean

|
Geplaatst: Wo Aug 09, 2006 9:12 pm Onderwerp: |
|
|
|
dit lijkt mij wel gepast....
 _________________ Surf Fast, Rock Hard!
Laatst aangepast door All op Do Aug 10, 2006 12:46 pm; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Joep King of the waves

|
Geplaatst: Do Aug 10, 2006 10:29 am Onderwerp: |
|
|
|
@all,...censuur? Ik vond die surfnazi niet verkeerd  |
|