| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
J-bay grommet King of the waves

|
Geplaatst: Ma Sep 29, 2003 11:24 am Onderwerp: Texel |
|
|
|
Hey peoples,
Eind november ga ik met een paar vrienden een weekendje surfen op Texel. Ik heb gehoord dat daar wel iets te doen is, maar de noordzeekust is redelijk uitgestrekt.
Wie zijn er geweest en hebben nog tips voor deze spectaculaire nosediver??
GRTZ en Hang Loose! _________________ iedere dag is feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Mike King of the waves

|
Geplaatst: Za Okt 25, 2003 10:48 am Onderwerp: |
|
|
|
Hey, ik woon op texel en ik surf op Texel
Je kan het beste op paal 15 Westerslag surfen. Dat is de enigste spot waarop gesurfd wordt. Er zijn nog meer surfers(stuk of . Je hebt ruimte zat. Je kan gratis parkeren en hoeft maar 150 meter naar het strand te lopen. Het enigste nadeel is dat er strekdammen zijn. Maar er is ruimte zat
en je kan er het beste surfen met een NW swell en westenwind, uit mijn ervaring.
GrEeTz MiKe  _________________ Fotospeelgoed:
Canon EOS 450D
* EF 70-300 IS USM
* 18+55mm Kitlens
en een oud sloom compact-digitaalcameraatje met 10x optische zoom
Laatst aangepast door Mike op Ma Jan 25, 2010 10:37 pm; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Pipodekloon Emperor of the ocean

Geregistreerd op: 29 Jul 2002 Berichten: 6582 Woonplaats: Egmond Binnen
|
Geplaatst: Za Okt 25, 2003 11:14 am Onderwerp: |
|
|
|
westenwind, s dat aflandig daar ?? _________________ To surf or not to surf, that's no question .... just surf!
Fotografie: Nikon D300s + 16-85 + 120-400
Mijn foto's op Flickr
Trips: eind aug france, eind okt maroc |
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Za Okt 25, 2003 11:17 am Onderwerp: |
|
|
|
Geografisch gezien lijkt het me niet, of je moet in de waddenzee gaan liggen... Helaas heb je dan geen NW-swell nodig, maar een noord-oost blubberswell... Hé moddersurfer, iets voor jou misschien  _________________ iedere dag is feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Mike King of the waves

|
Geplaatst: Za Okt 25, 2003 1:34 pm Onderwerp: |
|
|
|
Nou, er wordt gewindsurft aan de waddenzee, en gegolfsurfd aan de Noordzee kant. Dus als de wind uit het westen waait is het onshore wind bij de Noordzee. En op de Waddenzee kan je helemaal niet golfsurfen alleen windsurfen en kitesurfen.
En er zijn maar een paar kitesurfers alleen die zitten tussen andere strekdammen als waarbij gesurfd wordt.
GrEeTz MiKe  _________________ Fotospeelgoed:
Canon EOS 450D
* EF 70-300 IS USM
* 18+55mm Kitlens
en een oud sloom compact-digitaalcameraatje met 10x optische zoom |
|
| Terug naar boven |
|
 |
moddersurfer Emperor of the ocean

|
Geplaatst: Zo Okt 26, 2003 9:22 am Onderwerp: |
|
|
|
| J-bay grommet schreef: | Geografisch gezien lijkt het me niet, of je moet in de waddenzee gaan liggen... Helaas heb je dan geen NW-swell nodig, maar een noord-oost blubberswell... Hé moddersurfer, iets voor jou misschien  |
:lol:haha en dan inderdaad je start verzieken en voor driekwart in de blubber verdwijnen. Over het algemeen maakt het me niet zoveel uit, als er maar golven zijn. die verwacht ik echter niet zo snel op de waddenzee. Wel zeehonden, da's wel lachuh.
Toch maar eens naar Texel. de late zomer lijkt me wel wat
J |
|
| Terug naar boven |
|
 |
All Emperor of the ocean

|
Geplaatst: Di Okt 28, 2003 7:39 am Onderwerp: |
|
|
|
| Mike schreef: | Hey, ik woon op texel en ik surf op Texel
..... Je hebt ruimte zat. .........
GrEeTz MiKe  |
Nu nog wel..... maar voor hoelang nog? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Mike King of the waves

|
Geplaatst: Za Nov 01, 2003 10:39 am Onderwerp: |
|
|
|
heel lang. Want je moet met een veerboot over gaan die fucking duur is €31 voor als je met de auto bent En er zijn maar een paar surfers. En er zijn bijna geen diehards die in de winter gaan(ik wel ) Dus in de winter ben ik een beetje eenzaam in het water
Maar jullie mogen ook wel een keer komen hoor
GrEeTz MiKe _________________ Fotospeelgoed:
Canon EOS 450D
* EF 70-300 IS USM
* 18+55mm Kitlens
|
| Terug naar boven |
|
 |
All Emperor of the ocean

|
Geplaatst: Za Nov 01, 2003 2:01 pm Onderwerp: |
|
|
|
| Ja ik weet er alles van, mijn ouders wonen op terschelling, en ik surf daar ook als je ballen eraf vriesen. 30 km kust all to yourself. Maar Texel daarentegen is toch een stuk goedkoper met de boot dan Terschelling. Dus in de zomer is de uitnodiging dus ook groter. En ja de surf is gewoon net iets hoger op de waddeneilanden! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Mike King of the waves

|
Geplaatst: Za Nov 01, 2003 5:34 pm Onderwerp: |
|
|
|
| All schreef: | | Ja ik weet er alles van, mijn ouders wonen op terschelling, en ik surf daar ook als je ballen eraf vriesen. 30 km kust all to yourself. Maar Texel daarentegen is toch een stuk goedkoper met de boot dan Terschelling. Dus in de zomer is de uitnodiging dus ook groter. En ja de surf is gewoon net iets hoger op de waddeneilanden! |
Tjah, alleen in de zomer is het heel erg druk Allemaal van die kleine (kut)kinderen met die piepschuim boogieboards van €10 ofzo iets. En dan gaan ze er voor liggen Maar verder is het wel okey
GrEeTz MiKe _________________ Fotospeelgoed:
Canon EOS 450D
* EF 70-300 IS USM
* 18+55mm Kitlens
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Di Dec 02, 2003 11:17 am Onderwerp: |
|
|
|
Hey peoples,
weekendje texel zit erop en was zeker geslaagd... Golven waren niet optimaal, vrijdag nog wel iets surfbaars met wat goede wil en zaterdag ook.
Zondag daarentegen was het bijna helemaal flat, maar was toch de beste sessie; drie zeehonden vonden onze verrichtingen wel zo interessant dat ze om den duur op 10 meter afstand ons aan het waren gadeslaan!!! Mooie ervaring, andere peoples ook al zoiets meegemaakt in nl of elders?? _________________ iedere dag is feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
seamus King of the waves

|
Geplaatst: Di Dec 02, 2003 11:48 am Onderwerp: |
|
|
|
wat meegemaakt? die zeehonden?
wij hebben een soort van regel dat we pas mogen weg gaan als we de zeehond hebben gezien:). we zien hem dus ook bijna altijd als we surfen.
op onze surftip op terschelling was er een zeehond die de hele tijd om ons heen zwom, en uiteindelijk mij onwijz liet schrikken door achter me minder dan 1 meter van me vandaan naar boven te komen  _________________
"The man who makes no mistakes does not usually make anything." |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Pipodekloon Emperor of the ocean

Geregistreerd op: 29 Jul 2002 Berichten: 6582 Woonplaats: Egmond Binnen
|
Geplaatst: Di Dec 02, 2003 12:07 pm Onderwerp: |
|
|
|
op goeie dagen bijna standaard zeehond(en) in de lineup in egmond .. heel cool altijd _________________ To surf or not to surf, that's no question .... just surf!
Fotografie: Nikon D300s + 16-85 + 120-400
Mijn foto's op Flickr
Trips: eind aug france, eind okt maroc |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Mike King of the waves

|
Geplaatst: Do Dec 04, 2003 5:54 pm Onderwerp: |
|
|
|
Als de golven clean zijn(en golfperiodes van een seconden of 6) dan komen er zeehonden.... Dat is altijd vet lachen ik was toen wel in het water ik had alleen de onderwaterfotocamera ni bij mij....... was wel jammer anders had ik wel wat leuke foto's
@ Goudvis!
Hey, als je weer eens naar Texel gaat wil je me dan ff mailen??
mike_zuidema@hotmail.com want dan kom ik ook wel ff naar het strand als je er weer bent (in m'n uppie is het best wel saai.....) En waar had je gesurfd(welk strandpaal)
greetz mike _________________ Fotospeelgoed:
Canon EOS 450D
* EF 70-300 IS USM
* 18+55mm Kitlens
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Vr Dec 05, 2003 8:55 am Onderwerp: |
|
|
|
| Mike schreef: | Als de golven clean zijn(en golfperiodes van een seconden of 6) dan komen er zeehonden.... Dat is altijd vet lachen ik was toen wel in het water ik had alleen de onderwaterfotocamera ni bij mij....... was wel jammer anders had ik wel wat leuke foto's
@ Goudvis!
Hey, als je weer eens naar Texel gaat wil je me dan ff mailen??
mike_zuidema@hotmail.com want dan kom ik ook wel ff naar het strand als je er weer bent (in m'n uppie is het best wel saai.....) En waar had je gesurfd(welk strandpaal)
greetz mike |
Hebben gesurfd op Westerslag... t was tamelijk crappy, maar toch drie dagen erin gelegen; vrijdag, zaterdag en zondag. Wanneer ik er weer ben zal ik zeker ff mailen, wordt echter niet voor eind volgend jaarvrees ik!
De zeehonden waren toch wel een hoogtepuntje, in Domburg heb ik er nl nog nooit 1 mogen spotten... _________________ iedere dag is feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|