InloggenInloggen RegistrerenRegistreren  ZoekenZoeken  ProfielProfiel  Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken
La Sauzaie / Sauveterre??!

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Pipodekloon Surfing Forumindex -> Surf
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rtgr
Ripping semi-pro

BerichtGeplaatst: Ma Sep 15, 2003 8:55 am    Onderwerp: La Sauzaie / Sauveterre??! Reageren met citaat

Ben vannacht terug gekomen van een gruwelijke surftrip in de bovengenoemde plaatsen! Mega swell, overhead, clean, pounding, rif, beachbreaks, crowds, sun!
Heeft iemand anders dit gebied wel eens gesurft? Zo ja, wanneer en met welke condities!
Ik ga er zeker nog een keer heen heeft echt potentie en veel keus qua breaks, super!
Ben benieuwd of iemand deze ervaring kan delen?
DaanPatrol
King of the waves

BerichtGeplaatst: Ma Sep 15, 2003 8:59 am    Onderwerp: Reageren met citaat

nog niet...maar toevallig ga ik donderdag richting La France en gaan daar in de buurt beginnen met de surftrip. Dus mischien kan ik de ervaring met je delen...!

welkom terug, ik neem het stokje wel over. zie je later in het water rutger.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
webmaster
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Sep 15, 2003 9:12 am    Onderwerp: Reageren met citaat

[quote="thx_1138"]nog niet...maar toevallig ga ik donderdag richting La France en gaan daar in de buurt beginnen met de surftrip. Dus mischien kan ik de ervaring met je delen...!

welkom terug, ik neem het stokje wel over. zie je later in het water rutger.[/quote

La Sauzaie is zeker een goede spot. Een aantal keer geweest (vooral in de zomer) en het loopt daar altijd nog een stukje beter dan in Les Dunes, waar ik dan weleens kampeer. In principe ook wel een relaxede spot, niet super bijzonder maar daar heb ik ook mijn eerste echte golfjes gepakt.......sentimentele waarde dus ! Very Happy
Sauveterre is toch richting Les Sables maar dan ergens in het bos afslaan richting strand ?
Terug naar boven
tubeseeker
Emperor of the ocean

BerichtGeplaatst: Ma Sep 15, 2003 5:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

In sauveterre heb ik 2 jaar geleden in Oktober echt top condities gehad. Kijk bij Franse spots daar zal het ook wel tussen staan. Eigenlijk is het daar ideaal, lekker dichtbij en redelijk swellzker. Wist je trouwens dat in die streek de meeste zonne-uren zijn van de hele Franse-Atlantische kust!!

tubeseeker

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
rtgr
Ripping semi-pro

BerichtGeplaatst: Di Sep 16, 2003 2:40 am    Onderwerp: Reageren met citaat

HA, de meeste zonuren van FRance, ik heb het gemerkt, dacht dat wat sunscrean niet nodig was!! heb mij niet zo goed verpakt zoals Murdoc dat altijd doet, maar factor 8 heeft de nodige bescherming gegeven, ieder vraagt zich af waarom ik een bruine kop heb, met een big smile kan ik het dan ook niet laten om te zeggen dat ik ff france ben geweest om te surfen!!! Oh, wat hebben we toch een mooie bezigheid!
Sauveterre is inderdaad eerst een stukje door het bos, bij aan/het strand is ook een barretje ziet er errug relaxed uit! keuze uit beachbreak en reefs! met laag water is het een flinke peddel om achet het reef te komen!

als je in de richting van Sauzaie rijd (noordelijk) dan kom je over een riviertje, zorg dat je bij deze break komt, erg tof en veel keuze en een goede atmosfeer! De Zondag morgen sessie zal ik niet snel vergeten, CLEAN en GOING ON, mijn Bufo was niet te stoppen!

THX, alsjeblieft hier is het stokje!! Check wannasurf ook ff voor meer spotbeschrijvingen!!
Succes en maak ons trots!!
moddersurfer
Emperor of the ocean

BerichtGeplaatst: Di Sep 16, 2003 9:44 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb net op wannasurf gekeken, dat ziet er zeker goed uit!
Veel plezier daar, thx (mazzelaar!)

J
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Floris jan
Ripping semi-pro

BerichtGeplaatst: Di Sep 16, 2003 1:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey surfers,
Ben in die omgeving begonnen met surfen Bretignol s/mer echt superchille omstandigheden.Dit jaar teruggekeerd naar de Vendee nu bij La Tranche sur mer helaas niet la embarcadre (ofzo.. kunnen surfen wel Bud Bud supergoede beachbreak.

Maar ff vraagje weet iemand misschien hoe die spot bij Bretignol heet het is een 500m rechtsvan een groot zeilgebouw altijd best wel veel surfers keuze uit reef/beach break.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
barney
King of the waves

BerichtGeplaatst: Wo Sep 17, 2003 9:21 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoe vergelijkt dit gedeelte met Anglet-Hossegor ? Ik dacht dat dat een beter stuk was qua surf. Begin augustus bij Bud-Bud geweest, maar meer noodgedwongen (drukte op de weg en minder ver rijden). Ga 28 september 3 weken naar Frankrijk maar -automatisch- naar Anglet (Hossegor/Cap Breton heeft die Quiksilver wedstrijden). Thx ga jij toeren of blijf je in een bepaald stukje van Frankrijk ?
Terug naar boven
DaanPatrol
King of the waves

BerichtGeplaatst: Wo Sep 17, 2003 10:47 am    Onderwerp: Reageren met citaat

gaan de eerste paar dagen naar St. Gilles de Croix voor de ESPA surfwedstrijden. Ga zelf niet meedoen, maar mijn reisgenote wel! En daarna door naar het zuiden om lekker na te zomeren en de swell te vangen die eindweekend/begin volgende week langskomt...ze voorspelling 7/9 feet faces (!!!) met weining wind...yes! Alleen de eerste dagen is het wel klein dus neem ook mijn 80's retro singlefin drijvende deur mee.

maar ik zie dat nederland ook een leuke fetch krijgt uit het noorden...maar ik ga lekker van de zon (26/28 graden voorspeld) en het blauwe water genieten. En het mooie is dat ik eind Oktober weer 2 weken mag Smile Smile Smile fijn fijn fijn.
Terug naar boven
zoom
King of the waves

BerichtGeplaatst: Wo Sep 17, 2003 11:19 am    Onderwerp: Reageren met citaat

yo thx,
jij bent erg goed bezig jongen, voor ons is het nog een kleine drie maanden wachten voordat we weer op tour gaan Sad ben zelf een paar keer op doorreis in Vendee/Charente Maritime geweest maar heb slechts een keertje gesurft daar. Was wel erg tof overigens Smile geniet ervan thx daar aan de Cote Lumiere, zie je wel weer in wijk Rolling Eyes

Ik zit er trouwens hard over te denken om in het najaar een lang weekend Brest of Vendee te doen. Zijn er meer pipo's hiervoor te porren?
Terug naar boven
DaanPatrol
King of the waves

BerichtGeplaatst: Wo Sep 17, 2003 11:34 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb vrij van 20 t/m 29 oktober en wil dan naar La France en verder heb ik ook nog 2 weken tijdens de kerstvakantie. dus je moet maar zien of je meerijd om mischien een pipo meeting doen Smile
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Pipodekloon Surfing Forumindex -> Surf Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: